AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW

UOKiK | 2021 | Lexus NX300 i RX300 • Mazda CX-30 • Mercedes Citan, Klasa A, B i GLB oraz Sprinter kamper • Opel Combo, Insignia i Movano • Renault Espace i Master • Suzuki Ignis • Toyota Auris, C-HR i Corolla

Prawie 25 tysięcy niesprawnych samochodów

31-05-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: Lexus, Mazda, Mercedes, archiwum, Opel, Suzuki, Toyota

Siedmiu producentów samochodów osobowych i dostawczych rozpoczęło akcje naprawcze. Najwięcej z nich dotyczy Renault i Toyoty.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Maj 2021 - Lexus NX300 i RX300

Lexus ogłasza kampanię naprawczą modeli NX300 i RX300 wyprodukowanych w Japonii, Turcji i Wielkiej Brytanii w okresie 6 listopada 2017 - 27 kwietnia 2021. Przyczyną jest wada materiałowa pompy paliwa wysokiego ciśnienia. Istnieje ryzyko pęknięć na spoinach, a tym samym wycieku i wybuchu pożaru.

W Polsce akcją objęto 10 601 samochodów (z modelami Toyoty włącznie). W ASO zostanie przeprowadzona weryfikacja, która będzie podstawą do decyzji o wymianie wadliwej pompy.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 449 05 00.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Maj 2021 - Mazda CX-30

Mazda poinformowała o nieprawidłowościach w działaniu poduszki powietrznej pasażera w CX-30. Ma to wpływ na efektywność ochrony i zwiększa ryzyko odniesienia obrażeń.

Akcją objęto 238 samochodów sprzedanych w polskich salonach. W ramach naprawy zostanie wymieniona przednia poduszka powietrzna pasażera.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 318 19 89.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Maj 2021 - Mercedes Citan

Mercedes ogłosił cztery akcje serwisowe. W przypadku modelu Citan (W415) powodem jest położenie przewodu paliwowego, który może ocierać o elementy układu klimatyzacji. Wyciek w komorze silnika stwarza ryzyko wybuchu pożaru.

W Polsce problem ten może dotyczyć 111 samochodów. W ASO zostanie przeprowadzona stosowna naprawa.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Maj 2021 - Mercedes Klasy A i B

Natomiast w modelach Klasy A (W177) i B (W247) z produkcji pomiędzy 26 sierpnia a 10 października 2019 istnieje ryzyko zatkania odpływu wody w układzie klimatyzacji. W efekcie zebrana wilgoć w kabinie pasażerskiej może przyczynić się do korozji bądź zwarcia i uszkodzenia podzespołów, np. modułu SRS czy rozrusznika.

Akcją naprawczą objęto sześć aut sprzedanych w Polsce. W ramach naprawy wymianie może podlegać obudowa rozdzielacza powietrza w układzie klimatyzacji.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Maj 2021 - Mercedes GLB

Wady wykryto również w jakości montażu okładzin nadkoli przednich błotników w Mercedesie GLB. W trakcie jazdy istnieje ryzyko ich odpadnięcia, a tym samym spowodowania zagrożenia na drodze.

Mercedes-Benz Polska wystawił 48 wezwań do ASO, w którym zostanie dokonany przegląd i ewentualna poprawa mocowania okładzin.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Maj 2021 - Mercedes Sprinter kamper

Ostatnia akcja Mercedesa dotyczy kampera zbudowanego na bazie Sprintera (W906). Błąd w instalacji elektrycznej może przyczynić się do rozłączenia zasilania jednostki sterującej ESP.

Problem ten może wystąpić w 7 autach sprzedanych w Polsce, w ASO zostanie przeprowadzony przegląd instalacji (wezwania z tego powodu zostaną jednak wysłane w III kwartale 2021).

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 354 40 01.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Maj 2021 - Opel Combo E

Trzy akcje naprawcze zapowiada Opel. W Combo E (rocznik 2021) istnieje ryzyko nieprawidłowego montażu hamulca postojowego.

W Polsce dotyczy to 33 samochodów. W ramach naprawy zostanie wymieniony mechanizm blokujący dźwignię hamulca.

Ten sam problem wykryto już w Peugeot Partner i Rifter

WEZWANIA DO SERWISÓW | Maj 2021 - Opel Insignia B

Druga również dotyczy układu hamulcowego, ale w Insigni B (2021). Wykryto w niej ryzyko rozdzielenia mechanizmu pedału hamulca, a tym samym utraty jego działania.

Opel deklaruje, że poinformował telefonicznie właścicieli 337 samochodów o tej usterce i zalecił zaprzestanie korzystania z auta do chwili naprawy.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Maj 2021 - Opel Movano B

Ostatnia dotyczy nieszczelności pompy wysokiego ciśnienia paliwa w Movano B (rocznik 2020). Wyciek oleju napędowego w komorze silnika grozi wybuchem pożaru.

Z tego powodu wystawiono 17 wezwań do autoryzowanego serwisu. W ramach naprawy zostanie wymieniona pompa oraz sztywny przewód paliwowy.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 583 00 92.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Maj 2021 - Renault Espace V

Renault poinformowało, że w Espace V (produkcja pomiędzy 1 stycznia 2015 a 15 października 2018) istnieje ryzyko oderwania się podczas jazdy tylnego spojlera.

Akcją naprawczą objęto 296 samochodów sprzedanych w polskich salonach. W ASO zostanie przeprowadzona kontrola tylnego spojlera, na jej podstawie zapadnie decyzji o poprawieniu mocowania lub wymiany wadliwego elementu.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Maj 2021 - Opel Master III

Natomiast w modelu Master III (2 stycznia 2018 - 24 kwietnia 2019) może dojść do uszkodzenia przewodu paliwowego w komorze silnika. W efekcie grozi to wybuchem pożaru.

Z tej przyczyny wystawiono 12 841 wezwań do ASO. Zostanie w nich zamontowany ochraniacz przewodu zasilającego, a w razie konieczności wymiana wadliwego elementu.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 800 900 803.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Maj 2021 - Suzuki Ignis

Suzuki Motor Poland ogłasza kampanię naprawczą modelu Ignis. Usterka dotyczy połączenia przewodów paliwowych, rozszczelnienie i wyciek może przyczynić się do pożaru.

W Polsce problem ten może dotyczyć 89 samochodów. Naprawa obejmie kontrolę układu paliwowego i ewentualną wymianę wadliwych połączeń.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 329 41 37.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Maj 2021 - Toyota Auris, C-HR i Corolla

Z tej samej przyczyny co Lexus do serwisu wzywa także Toyota. W modelach Auris, C-HR oraz Corolla wyprodukowanych w Japonii, Turcji i Wielkiej Brytanii (6 listopada 2017 - 27 kwietnia 2021) również może wystąpić nieszczelność pompy paliwa wysokiego ciśnienia.

W Polsce akcją objęto 10 601 samochodów (z modelami Lexusa włącznie). W ASO zostanie przeprowadzona weryfikacja, które będzie podstawą do decyzji o wymianie wadliwej pompy

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 449 05 00.