TESTY

Plusy i minusy | Ford Mustang Mach-E AWD

Elektryczny Mustang - 10 poduszek powietrznych i ograniczenia dla fotelików dziecięcych

12.05.2023 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Forda Mustanga Mach-E mogliśmy wyróżnić za kilka elementów podnoszących bezpieczeństwo, pozostaliśmy jednak przy dodatkowych poduszkach powietrznych i ergonomii dwóch bagażników. Na liście minusów znajdują się trzy pozycje odnoszące do bezpieczeństwa najmłodszych pasażerów.

Testy - Ford Mustang Mach-E - wady i zalety

PLUSY

Testy - Ford Mustang Mach-E - dodatkowe poduszki powietrzne na wyposażeniu fabrycznym

Dodatkowe poduszki powietrzne na wyposażeniu fabrycznym,

to boczne na skrajnych miejscach kanapy, kolanowa dla kierowcy i centralna pomiędzy przednimi fotelami. Jej zadaniem jest ochrona głowy kierowcy i pasażera przed wzajemnym uderzeniem w efekcie sił działających w trakcie wypadku. To jedno z najczęstszych obrażeń ze skutkiem śmiertelnym. W sumie na podkładzie Forda Mustanga Mach-E montowanych jest 10 poduszek powietrznych.

Testy - Ford Mustang Mach-E - bagażnik pod maską silnika

Bagażnik pod maską silnika,

to rzadkość w pojazdach z napędem elektrycznym. Ford wygospodarował w Mustangu Mach-E aż 81 litrów pojemności.

Testy - Ford Mustang Mach-E - ergonomia bagażnika z tyłu

Ergonomia bagażnika z tyłu,

opiera się na dwóch poziomach ustawienia płyty podłogi. W górnym otrzymujemy 322 litry pojemności. Na tej przestrzeni zmieściliśmy jednocześnie oba wózki dziecięce.

Dolną - z wnęką na koło zapasowe - wykorzystaliśmy do schowania dwóch toreb z kablami do ładowania (co nie zawsze udaje się w pojazdach z napędem elektrycznym). Jest też miejsce na kompresor, klucze do kół, hak holowniczy i trójkąt ostrzegawczy oraz inne drobiazgi.

MINUSY

Testy - Ford Mustang Mach-E - linia dachu nad kanapą

Linia dachu nad kanapą,

opada ostro za słupkiem C. Zmierzona przez nas wysokość od siedziska kanapy do podsufitki wynosi 86 cm. Nie mogliśmy więc ustawić maksymalnego położenia zagłówka fotelika dziecięcego z grupy 2-3 (nasz model to Recaro Monza Nova 2 Seatfix).

Problem ten był przyczyną niższych not Euro NCAP w spalinowej wersji Forda Mustanga. Nie wypunktowano tego problemu w teście zderzeniowym Euro NCAP przeprowadzonym na Mustangu Mach-E.

Testy - Ford Mustang Mach-E - sposób schowania mocowań Isofix

Sposób schowania mocowań Isofix,

utrudnia wsunięcie szyn fotelika dziecięcego. Znajdują się one w nacięciach skórzanej tapicerki. Po rozsunięciu zamka błyskawicznego szczelina jest zbyt wąska, musieliśmy rozciągnąć je plastikowymi nakładkami (dołączanymi przed producentów fotelików). Posłużyły one za prowadnice, jednocześnie chroniły tapicerkę przez uszkodzeniem metalowymi szynami Isofix.

Testy - Ford Mustang Mach-E - sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

oceniamy w każdy testowanym modelu samochodu. W Fordzie Mustang Mach-E służy do tego mechaniczny przełącznik umieszczony w prawym boku kokpitu. Do zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera przeznaczony jest kluczyk, który schowano w module Ford KeyFree.

W naszych próbach dokonaliśmy tego innym kluczem, pasującym do wąskiej szczeliny zamka przełącznika poduszki. Oznacza to, że może to zrobić postronna osoba, bez wiedzy kierowcy i niedysponująca oryginalnym kluczykiem.

Dane z komputera pokładowego Ford Mustang Mach-E AWD:

przejechany podczas testu dystans: 814 km, średnia prędkość: b.d., średnie zużycie prądu: 29 kWh/100 km.