TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | Honda CR-V IV 2WD
Dziecko w Hondzie CR-V - foteliki i wózki
09-08-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Piąty uchwyt systemu Isofix daje większe możliwości w rozmieszczeniach fotelików Isofix. Bagażnik - co nie zawsze jest pewne w SUV-ach - pomieścił na raz testowane wózki dziecięce.
Foteliki dziecięce użyte w teście Hondy CR-V:
- grupa 0/0+ Recaro model Priva montowany na pas bezpieczeństwa lub opcjonalną bazę Isofix RecaroFix + noga stabilizująca,
- grupa 1 Chicco model Oasys montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether i systemem ochrony przy uderzeniach bocznych,
- grupa 2-3 Britax-Romer KidFix montowany na Isofix z nakładką na pas X-Pad oraz systemem SICT chroniącym przy uderzeniach bocznych.
Na prawym fotelu pasażera fotelik z grupy 0/0+ montowany jest wyłącznie na pas bezpieczeństwa - ma on odpowiednią długość i regulację wysokości. Osoba dorosła siedząca z tyłu nie powinna narzekać na brak miejsca.
Dzięki bazie RacaroFix fotelik z grupy 0/0+ zamontowaliśmy na uchwyty Isofix. Specjalne obszycia na tapicerce oparć kanapy ułatwiają wsuwanie szyn bazy. Po przesunięciu prawego fotela do przodu siedząca na nim osoba dorosła nie powinna narzekać na brak miejsca.
Dzięki 5 uchwytowi Isofix bazę z fotelikiem można ustawić na środkowym miejscu kanapy. Równa powierzchnia podłogi nie przeszkadza w rozstawieniu nogi stabilizującej. Wkładanie i wyjmowanie fotelika zdecydowanie ułatwia wysokość auta i bardzo szeroko otwierane drzwi. W tej konfiguracji zmieścimy obok jeszcze jeden fotelik mocowany na system Isofix.
Honda zdecydowała się na nietypowe miejsce dla dodatkowych punktów kotwiczenia fotelików Isofix, tzw. top-theter. Przy długim bagażniku ułatwia to wpinanie pasa fotelika, choć ograniczy przestrzeń przy przewożeniu wyższych przedmiotów.
Przy montażu fotelika Chicco Oasys także nie było problemów (zagłówek kanapy podnieśliśmy do góry). Również w tym przypadku szeroko otwierane drzwi zdecydowanie ułatwiają posadzenie dziecka i zapięcie szelek.
Ten sam fotelik bez większych problemów zamocowaliśmy na środkowym miejscu kanapy. Przestronne wnętrze auta ułatwia dostęp do siedzącego w nim dziecka.
Podstawa fotelika Britax-Romer KidFix nie zakrywa klamry do wpięcia pasa bezpieczeństwa. Wysunięte do góry zamki ułatwiają tą czynność.
Środkowy pas bezpieczeństwa zamontowany został w dachu auta. Ma on 2 klamry mocujące, których rozmieszczenie nie przeszkadza przy wpinaniu szyn fotelika Isofix. Również w tym przypadku podstawa fotelika nie zasłaniała klamry.
Ustawienie dwóch fotelików na skrajnych miejscach kanapy zabiera miejsce dla 5 pasażera. Ale już ustawienie ich obok siebie... - o tym będzie w podsumowaniu testu.
Wózki dziecięce użyte w teście Hondy CR-V:
- dwuczęściowy X-lander model X-cite,
- spacerówka Inglesina model Trip.
Bagażnik liczy 589 litrów pojemności. Między nadkolami i roletą zmieściły się obie części wózka X-cite (wymiary złożonego podwozia dł. 86/wys. 39/szer. 59 cm, gondoli 75/20/31 cm).
Obie części (w tym podwozie z kołami) zmieściły się również na długość bagażnika.
Pomiędzy nadkolami zmieściła się także spacerówka (wymiary po złożeniu dł. 105/wys. 28/szer. 37 cm).
Po zdjęciu kół z podwozia dwuczęściowego wózka do bagażnika zmieściły się oba modele.
TESTY | Honda CR-V IV 2WD
Pierwsze wrażenia
A jednak!
Wyposażenie samochodu
Dziecko w Hondzie CR-V
Plusy i minusy
Nadzwyczaj oszczędny SUV
TESTY | Honda CR-V V Hybrid AWD
Pierwsze wrażenia
Niedoceniana w Polsce japońska marka i jej SUV
Wyposażenie samochodu
Dziecko w Hondzie CR-V
Plusy i minusy
Detale wyposażenia i dużo miejsca na kanapie