TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | Honda Jazz III

Dziecko w Hondzie Jazz - foteliki i wózki

08-02-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Przy fotelikach z grupy II-III mieliśmy trudności z zapięciem pasa bezpieczeństwa. Dodatkowy schowek pod podłogą bagażnika pozwolił na spakowanie wszystkich elementów naszych wózków dziecięcych.

Testy - Honda Jazz III - montaż fotelików dziecięcych Maxi-Cosi, Britax-Romer i Recaro

Foteliki dziecięce użyte w teście Hondy Jazz III:

- grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

- grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

- grupa 1 Britax-Romer model TriFix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,

- grupa 2-3 Recaro model Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.

Testy - Honda Jazz III - próba z montażem fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy na miejscu pasażera

Po dezaktywacji działania poduszki powietrznej pasażera można na jego miejscu ustawić fotelik dziecięcy tyłem do kierunku jazdy. W tej sytuacji trzeba fotel maksymalnie odsunąć od kokpitu, a oparcie ustawić w pionie.

Fotelik Maxi-Cosi Pebble Plus mocowaliśmy za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej. Przy tej czynności nie zanotowaliśmy żadnych uwag.

Testy - Honda Jazz III - próba montażu fotelika tyłem do kierunku jazdy na bazie Isofix ustawionej na skrajnym miejscu kanapy

Stabilniejsze, a przez to bezpieczniejsze, mocowanie fotelika Maxi-Cosi Pebble Plus zapewnia opcjonalna baza Isofix 2WayFix. Została ona, podobnie jak wyprofilowanie kanapy III generacji Hondy Jazz, opracowana zgodnie ze standardem i-Size.

Wsunięcie szyn bazy w gniazda Isofix było bardzo łatwe, wstawianie fotelika (w tym przypadku robimy to najczęściej z siedzącym w środku niemowlakiem) ułatwiały bardzo szeroko otwierane drzwi.

Testy - Honda Jazz III - próba montażu na bazie Isofix fotelika 2WayPearl, przodem do kierunku jazdy

Baza Maxi-Cosi 2WayFix przeznaczona jest także do montażu fotelika 2WayPearl. Ma on regulowany kąt pochylenia skorupy. Siedzące w nim dziecko ma wystarczająco dużo miejsca zmieszczenie nóg.

Testy - Honda Jazz III - próba montażu na bazie Isofix fotelika 2WayPearl, przodem do kierunku jazdy

Fotelik 2WayPearl można też ustawić tyłem do kierunku jazdy (zalecamy możliwie najdłużej stosowanie tej pozycji).

W tej konfiguracji trzeba przesunąć w stronę kokpitu fotel pasażera.

Testy - Honda Jazz III - ocena dostępnego miejsca na nogi dorosłego pasażera

W każdej z konfiguracji bazy 2WayFix i fotelików dziecięcych siedząca przed lub za nim osoba dorosła nie powinna narzekać na brak miejsca na nogi.

Testy - Honda Jazz III - próba zaczepienia klamry pasa top-tether fotelika Britax-Romer TriFix

Dodatkowy punkt kotwiczenia wybranych modeli fotelików (top-tether) znajduje się w belce podsufitki, tuż przy krawędzi otworu bagażnika. To od tej strony najwygodniej zaczepić pas fotelika.

Testy - Honda Jazz III - próba z montażem fotelika dziecięcego Britax-Romer

Mocowania Isofix znajdują się pomiędzy siedziskiem, a oparciem skrajnych miejsc na kanapie. Schowano je w specjalnych kieszeniach, które pomagają w prawidłowym montażu szyn fotelików.

Miękka tapicerka siedzeń ułatwia wsuwanie szyn Isofix o różnej grubości.

Przy montażu fotelika Britax-Romer TriFix nie było żadnych uwag.

Testy - Honda Jazz III - próba z montażem fotelika dziecięcego Recaro

Bez żadnych problemów przebiegł również montaż fotelika Recaro Monza Nova 2 Seatfix. W tym przypadku powinniśmy wyjąć z oparcia kanapy zagłówek.

Kłopoty zaczęły się przy próbie zapięcia pasa bezpieczeństwa, z którego tu korzysta również dziecko. Znajdujący się w siedzisku zamek do wpinania klamry znajduje się blisko gniazda Isofix, a tym samym podstawy fotelika (podobnie było przy próbie z trzema innymi modelami fotelików z grupy II-III). Wszystko to znacząco utrudnia korzystanie z pasa.

Testy - Honda Jazz III - dziecko bez fotelika na środkowym miejscu kanapy

Od ubiegłego roku polskie przepisy pozwalają na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) bez fotelika w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciego. Wielokrotnie zwracaliśmy uwagę, że praktycznie we wszystkich testowanych przez nas samochodach jest to fizycznie niemożliwe (w tej sytuacji dziecko musi być zapięte pasem bezpieczeństwa).

Próba w nowej Hondzie Jazz po raz kolejny to potwierdziła.

Testy - Honda Jazz III - próby z pakowaniem do bagażnika wózków dziecięcych X-lander i Quinny

Wózki dziecięce użyte w teście Hondzie Jazz III:

- dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,

- spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.

Testy - Honda Jazz III - próba ze schowaniem kompletnego podwozia wózka dziecięcego X-lander

Bagażnik nowej Hondy Jazz liczy 354 litrów pojemności. Nie zmieściło się w nim kompletne podwozie wózka dziecięcego X-lander, które po złożeniu ma 88 cm długości i 62 cm szerokości.

Testy - Honda Jazz III - próba ze schowaniem do bagażnika podwozia wózka dziecięcego, bez kół

Po zdjęciu kół z podwozia zabrakło do jego schowania około 1 cm na długości bagażnika.

Testy - Honda Jazz III - próba ze schowaniem do bagażnika wózka - spacerówki, wzdłuż

Złożona spacerówka Quinny Zapp Xtra 2 bez problemu zmieściła się na szerokość bagażnika. Po zdjęciu z niej kółek (wówczas ma 67 cm długości) można ją schować również wzdłuż.

Testy - Honda Jazz III - wykorzystanie dodatkowego schowka bagażnika do przewiezienia zdjętych kół z wózków dziecięcych

Pod podłogą bagażnika umieszczono styropianowe wypełnienie, które podzielono na pół. W jednej części znalazły się elementy zestawu do naprawy opon oraz klucze do odkręcenia kół. W drugiej (wolnej) zmieściliśmy zdjęte z naszych wózków dziecięcych kółka.

Testy - Honda Jazz III - próba ze spakowaniem do bagażnika obu wózków dziecięcych - X-lander i Quinny

Dzięki temu mieliśmy więcej miejsca w bagażniku na spakowanie pozostałych elementów obu wózków.