TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP
Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP | Grudzień 2019
Długa lista przetestowanych modeli
04-12-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: Euro NCAP
Kolejnych 11 modeli samochodów poddano testom zderzeniowym Euro NCAP, chociaż w przypadku Sharana wyniki dopisano jeszcze do bliźniaczej konstrukcji Alhambry. Peugeot 2008 miał dwa podejścia uzyskując za każdym razem inne oceny, ale uwagę zwraca obecność w zestawieniu Porsche Taycan i Tesli X.
Audi Q7
Bezpieczeństwo dorosłych: 35,2 pkt. (92 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 42,5 pkt. (86 %)
Ochrona pieszego: 34,3 pkt. (71 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 9,5 pkt. (72 %)
Poznaj szczegółowe wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP dla Audi Q7
Ford Kuga
Bezpieczeństwo dorosłych: 35,2 pkt. (92 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 42,6 pkt. (86 %)
Ochrona pieszego: 39,6 pkt. (82 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 9,5 pkt. (73 %)
Poznaj szczegółowe wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP dla Forda Kuga
Ford Mondeo
Bezpieczeństwo dorosłych: 36,8 pkt. (87 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 43 pkt. (87 %)
Ochrona pieszego: 34 pkt. (70 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 9,6 pkt. (73 %)
Poznaj szczegółowe wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP dla Forda Mondeo
Jeep Renegade
Bezpieczeństwo dorosłych: 31,2 pkt. (82 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 41,4 pkt. (84 %)
Ochrona pieszego: 26,7 pkt. (55 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 7,6 pkt. (58 %)
Poznaj szczegółowe wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP dla Jeepa Renegade
Peugeot 2008
Bezpieczeństwo dorosłych: 34,7 pkt. (91 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 41,4 pkt. (84 %)
Ochrona pieszego: 29,9 pkt. (62 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 8,9 pkt. (68 %)
Peugeot 2008 - wersja z opcjonalnym pakietem bezpieczeństwa
Bezpieczeństwo dorosłych: 35,4 pkt. (87 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 41,4 pkt. (84 %)
Ochrona pieszego: 35,2 pkt. (73 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 9,6 pkt. (73 %)
Poznaj szczegółowe wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP dla nowego Peugeot 2008
Porsche Taycan
Bezpieczeństwo dorosłych: 32,3 pkt. (85 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 41 pkt. (83 %)
Ochrona pieszego: 33,8 pkt. (70 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 9,5 pkt. (73 %)
Renault Captur
Bezpieczeństwo dorosłych: 36,8 pkt. (96 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 41 pkt. (83 %)
Ochrona pieszego: 36,1 pkt. (75 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 9,6 pkt. (74 %)
Skoda Octavia
Bezpieczeństwo dorosłych: 35,3 pkt. (92 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 43,2 pkt. (88 %)
Ochrona pieszego: 35,5 pkt. (73 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 10,3 pkt. (79 %)
Subaru Forester
Bezpieczeństwo dorosłych: 37,1 pkt. (97 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 45 pkt. (91 %)
Ochrona pieszego: 38,5 pkt. (80 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 10,2 pkt. (78 %)
Tesla model X
Bezpieczeństwo dorosłych: 37,5 pkt. (98 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 39,9 pkt. (81 %)
Ochrona pieszego: 35 pkt. (72 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 12,3 pkt. (94 %)
Volkswagen Sharan, SEAT Alhambra
Bezpieczeństwo dorosłych: 34 pkt. (89 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 38,4 pkt. (78 %)
Ochrona pieszego: 28,7 pkt. (59 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 8,2 pkt. (62 %)
Poznaj szczegółowe wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP dla Volkswagen Sharana i SEAT-a Alhambra
POLECAMY
Ford, Mazda i Mercedes z kompletem gwiazdek Euro NCAP
Z czterech ocenionych właśnie modeli tylko trzy otrzymały maksymalną liczbę gwiazdek Euro NCAP. Nowy Opel Corsa powtórzył wynik uzyskany w testach zderzeniowych bliźniaczej konstrukcji Peugeot 208.
BMW na pięć, Jeep i Peugeot na cztery gwiazdki Euro NCAP
Dwa modele BMW otrzymały najwyższe noty w najnowszych testach zderzeniowych Euro NCAP. Jeep Cherokee i Peugeot 208 otrzymały cztery gwiazdki, tracąc punkty w zakresie ochrony potrąconych pieszych i rowerzystów.