TESTY
Plusy i minusy | Citroen e-C4 III
Wysoki komfort podróży i niedopracowane rozwiązania
12-05-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Fakt, że testowaliśmy nowego C4 z napędem elektrycznym nie ma znaczenia w naszym podsumowaniu. Wypunktowane plusy i minusy znajdziemy także w modelach z silnikami spalinowymi.
PLUSY
Zawieszenie nowego Citroena C4,
oparto na znanym już z innych modeli tej marki rozwiązaniu z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi (Progressive Hydraulic Cushions). Wyróżniliśmy je chociażby w C3 Aircross czy C4 Cactus. W przypadku testowanego teraz auta mamy komfortowo pracujące zawieszenie w połączeniu z dynamicznymi osiągami silnika elektrycznego.
Wygoda w kabinie pasażerskiej,
rozpoczyna się od siedzeń Advanced Comfort. Przednie fotele są obszerne, mają regularny kształt, wygodne siedziska i dobre trzymanie boczne. Podobnie jest z kanapą, ale środkowy tunel nie zapewni komfortu podróży pięciu dorosłym osobom. Za to te siedzące na skrajnych miejscach nie powinny narzekać na brak wolnego miejsca na wysokości swoich kolan. Potwierdziły to nasze próby z montażem fotelików dziecięcych.
Sterowanie klimatyzacją,
za pomocą fizycznych przycisków powraca na panel kokpitu. Jeszcze do niedawna, np. w Citroenie C4 Picasso czy C4 Cactus funkcje te dostępne były tylko z poziomu menu ekranu dotykowego. Skorzystanie z nich przez kierowcę wymagało oderwania wzroku od drogi. A to mogło stworzyć niebezpieczne sytuacje.
MINUSY
Spojler na klapie bagażnika,
dzieli tylną szybę na dwie części. W praktyce może zasłonić znajdujące się za nowym Citroenem C4 osoby, pojazdy czy inne przeszkody.
Oczka do mocowania siatki lub linek,
które zabezpieczają przewożone przedmioty są standardem wyposażenia. Ale umieszczono je pomiędzy dwiema podłogami bagażnika. Przy wyższym ustawieniu nie mamy do nich dostępu.
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym testowanym samochodzie. W nowym Citroenie C4 (wersje spalinowe i elektryczna) przeznaczony do tego przełącznik umieszczono w prawym boku kokpitu. To mechaniczny zamek, do którego przeznaczono kluczyk od stacyjki silnika (w naszym egzemplarzu samochodu schowany w module ADML).
W praktyce z łatwością dokonaliśmy tego innym, pasującym do wąskiej szczeliny, kluczykiem. Oznacza to, że zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera może dokonać nieuprawniona osoba.
Dane z komputera pokładowego Citroena e-C4 III:
dystans przejechany podczas testu: 275 km, średnia prędkość: 24 km/h, średnie zużycie prądu: 16,4 l/100 kWh