TESTY

Plusy i minusy | Citroen e-C4 III

Wysoki komfort podróży i niedopracowane rozwiązania

12-05-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Fakt, że testowaliśmy nowego C4 z napędem elektrycznym nie ma znaczenia w naszym podsumowaniu. Wypunktowane plusy i minusy znajdziemy także w modelach z silnikami spalinowymi.

TESTY | Citroen e-C4 III - podsumowanie testu

PLUSY

TESTY | Citroen e-C4 III - plusy - zawieszenie Progressive Hydraulic Cushions

Zawieszenie nowego Citroena C4,

oparto na znanym już z innych modeli tej marki rozwiązaniu z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi (Progressive Hydraulic Cushions). Wyróżniliśmy je chociażby w C3 Aircross czy C4 Cactus. W przypadku testowanego teraz auta mamy komfortowo pracujące zawieszenie w połączeniu z dynamicznymi osiągami silnika elektrycznego.

TESTY | Citroen e-C4 III - plusy - wygoda w kabinie pasażerskiej

Wygoda w kabinie pasażerskiej,

rozpoczyna się od siedzeń Advanced Comfort. Przednie fotele są obszerne, mają regularny kształt, wygodne siedziska i dobre trzymanie boczne. Podobnie jest z kanapą, ale środkowy tunel nie zapewni komfortu podróży pięciu dorosłym osobom. Za to te siedzące na skrajnych miejscach nie powinny narzekać na brak wolnego miejsca na wysokości swoich kolan. Potwierdziły to nasze próby z montażem fotelików dziecięcych.

TESTY | Citroen e-C4 III - plusy - sterowanie klimatyzacją

Sterowanie klimatyzacją,

za pomocą fizycznych przycisków powraca na panel kokpitu. Jeszcze do niedawna, np. w Citroenie C4 Picasso czy C4 Cactus funkcje te dostępne były tylko z poziomu menu ekranu dotykowego. Skorzystanie z nich przez kierowcę wymagało oderwania wzroku od drogi. A to mogło stworzyć niebezpieczne sytuacje.

MINUSY

TESTY | Citroen e-C4 III - minusy - spojler na klapie bagażnika

Spojler na klapie bagażnika,

dzieli tylną szybę na dwie części. W praktyce może zasłonić znajdujące się za nowym Citroenem C4 osoby, pojazdy czy inne przeszkody.

TESTY | Citroen e-C4 III - minusy - spojler na klapie bagażnika

Oczka do mocowania siatki lub linek,

które zabezpieczają przewożone przedmioty są standardem wyposażenia. Ale umieszczono je pomiędzy dwiema podłogami bagażnika. Przy wyższym ustawieniu nie mamy do nich dostępu.

TESTY | Citroen e-C4 III - minusy - sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

oceniamy w każdym testowanym samochodzie. W nowym Citroenie C4 (wersje spalinowe i elektryczna) przeznaczony do tego przełącznik umieszczono w prawym boku kokpitu. To mechaniczny zamek, do którego przeznaczono kluczyk od stacyjki silnika (w naszym egzemplarzu samochodu schowany w module ADML).

W praktyce z łatwością dokonaliśmy tego innym, pasującym do wąskiej szczeliny, kluczykiem. Oznacza to, że zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera może dokonać nieuprawniona osoba.

Dane z komputera pokładowego Citroena e-C4 III:

dystans przejechany podczas testu: 275 km, średnia prędkość: 24 km/h, średnie zużycie prądu: 16,4 l/100 kWh