TESTY
Plusy i minusy | Honda CR-V e:PHEV
Nowa Honda CR-V - nadwyżka dobrych rozwiązań
09.12.2024 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Szósta generacja Hondy CR-V e:PHEV wyróżnia się licznymi rozwiązaniami podnoszącymi bezpieczeństwo - z niewymienionych przez nas to między innymi dodatkowe lusterko do obserwacji dzieci, przesuwana kanapa z funkcją zmiany położenia oparcia, regulowana wysokość pasów bezpieczeństwa z tyłu czy asystent martwego pola z wizyjnym podglądem sytuacji na sąsiednim pasie ruchu. W trakcie testu tego samochodu zanotowaliśmy o wiele mniej elementów po stronie „minusów”.
PLUSY
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym testowanym modelu samochodu. W większości, poza przeznaczonym do tego kluczykiem, możemy to zrobić innym, który będzie pasować do wąskiej szczeliny zamka. Naszym zdaniem stwarza to ryzyko dokonania tej czynności każdej niż kierowca osobie.
W przypadku Hondy CR-V e:PHEV taka próba się nie powiodła. Zmiany ustawień przedniej poduszki powietrznej pasażera dokonany jedynie oryginalnym kluczykiem - w tym przypadku grotem, który został schowany w module autopilota.
11 poduszek powietrznych,
w tym dwie boczne na skrajnych miejscach kanapy, dwie chroniące kolana kierowcy i pasażera oraz jedna centralna pomiędzy fotelami. To wszystko w standardzie wyposażenia Hondy CR-V plug-in. Taka oferta to rzadkość nawet w gamie samochodów z najwyższej półki.
Otwierane pod kątem 90 stopni drzwi,
z tyłu ułatwiają nie tylko komfort wsiadania i wysiadania dla osób podróżujących na kanapie. To także duże ułatwienie przy wykonywaniu wszelkich czynności związanych z jazdą dzieci w fotelikach samochodowych.
MINUSY
Wysokość umieszczenia mocowań Isofix na kanapie,
przekłada się na jakość montażu fotelików. W tym przypadku naszej bazy Maxi-Cosi 2WayFix, podstawa nie miała optymalnego oparcia na siedzisku (pozostał pusty klin o wysokości 2,5 cm). Przy kolizji bądź wypadku osłabia to stabilność całego połączenia i efektywność systemu Isofix.
Roleta bagażnika,
obejmuje swoją powierzchnią tylko maksymalne odsunięcie kanapy do tyłu i odchylenie jej oparć. W każdej innej pozycji (przesuwanie wzdłużne w zakresie 19 cm, zmienny kąt 100-120 st.) zawartość bagażnika pozostaje widoczna dla postronnych osób. Roleta nie stanowi także (na miarę swojej konstrukcji) ochrony przed przemieszczeniem się przewożonych przedmiotów do kabiny pasażerskiej.
Regulacja fotela pasażera,
obejmuje elektryczne ustawienie odległości od kokpitu oraz kąta pochylenia oparcia. Zabrakło przy tym możliwości dopasowania wysokości siedziska. Brak tej funkcji (nawet manualnej) zaskakuje przy tak bogatym w różne rozwiązania wyposażeniu Hondy CR-V e:PHEV. Z takiego ustawienia skorzysta tylko kierowca.
Dane z komputera pokładowego Honda CR-V e:PHEV:
dystans przejechany podczas testu | 718 km |
średnia prędkość | 46 km/h |
średnie zużycie paliwa | 5,3 l/100 km |