TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP
Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP | 2022
Kolejne chińskie marki samochodów ocenione w testach zderzeniowych Euro NCAP
07-12-2022 | oprac. redakcja | foto: Euro NCAP
Chery, Lucid i Maxus - to kolejne marki chińskich samochodów, które debiutują w europejskich testach zderzeniowych. W najnowszym zestawieniu, aż 14 samochodów, znalazły się także uaktualnione oceny dla Skody Octavia i Volkswagena Touran.
Chery Omoda 5
Bezpieczeństwo dorosłych: 33,4 pkt. (87 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 42,7 pkt. (87 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 37 pkt. (68 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 14,2 pkt. (88 proc.)
Ford Puma
Bezpieczeństwo dorosłych: 28,7 pkt. (75 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 41,3 pkt. (84 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 37,9 pkt. (70 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 11 pkt. (69 proc.)
TESTY | Dziecko w Fordzie Puma - foteliki i wózki
PIERWSZA JAZDA | Mały crossover Forda z elektrodoładowaniem
EURO NCAP | Szczegółowe wyniki testów zderzeniowych - Ford Puma
Ford Ranger
Bezpieczeństwo dorosłych: 32 pkt. (84 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 44,2 pkt. (90 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 40 pkt. (74 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 13,6 pkt. (84 proc.)
Land Rover Discovery Sport
Bezpieczeństwo dorosłych: 32,2 pkt. (84 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 43,7 pkt. (89 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 38,7 pkt. (71 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 13,7 pkt. (85 proc.)
Lexus RX
Bezpieczeństwo dorosłych: 34,3 pkt. (90 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 43 pkt. (87 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 48,2 pkt. (89 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 14,6 pkt. (91 proc.)
Lucid Air
Bezpieczeństwo dorosłych: 34,2 pkt. (90 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 45 pkt. (91 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 42,2 pkt. (78 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 13,5 pkt. (84 proc.)
Maxus Mifa 9
Bezpieczeństwo dorosłych: 35,5 pkt. (93 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 44 pkt. (89 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 39,6 pkt. (73 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 13,4 pkt. (83 proc.)
Mercedes GLC
Bezpieczeństwo dorosłych: 35,2 pkt. (92 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 44,4 pkt. (90 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 40,4 pkt. (74 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 13,5 pkt. (84 proc.)
MG 4 Electric
Bezpieczeństwo dorosłych: 31,6 pkt. (83 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 39,5 pkt. (80 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 40,6 pkt. (75 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 12,6 pkt. (78 proc.)
EURO NCAP | Szczegółowe wyniki testów zderzeniowych - MG ZS EV
EURO NCAP | Szczegółowe wyniki testów zderzeniowych - MG HS
Peugeot 408
Bezpieczeństwo dorosłych: 29,1 pkt. (76 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 41,3 pkt. (84 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 42,2 pkt. (78 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 10,5 pkt. (65 proc.)
Peugeot 408 w końcu trafi na Stary Kontynent
Europejski samochód roku 2023 będzie co najmniej hybrydą
Skoda Octavia
Bezpieczeństwo dorosłych: 32,8 pkt. (86 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 41,2 pkt. (84 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 37,1 pkt. (68 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 13,1 pkt. (81 proc.)
Volkswagen Amarok
Bezpieczeństwo dorosłych: 32 pkt. (84 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 44,2 pkt. (90 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 40 pkt. (74 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 13,6 pkt. (84 proc.)
Volkswagen ID. Buzz
Bezpieczeństwo dorosłych: 35,3 pkt. (92 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 43 pkt. (87 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 32,9 pkt. (60 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 14,5 pkt. (90 proc.)
Elektryczny Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany w Polsce
Europejski samochód roku 2023 będzie co najmniej hybrydą
EURO NCAP | Szczegółowe wyniki testów zderzeniowych - Volkswagen Multivan
Volkswagen Touran
Bezpieczeństwo dorosłych: 29,4 pkt. (77 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 40 pkt. (81 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 34 pkt. (62 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 10,7 pkt. (66 proc.)