include"top,strony.php"; ?>
include"add.php"; ?>
include"index,top.php"; ?>
include"menu_lewe.php"; ?>
Najwyżej ocenione modele w testach Euro NCAP 2019
09-01-2020
Organizacja Euro NCAP podsumowała wyniki przeprowadzanych przez siebie testów zderzeniowych w 2019 roku. Na podstawie średniej ważonej wybrano najwyżej ocenione modele w swojej klasie.
Volkswagen up!, SEAT Mii i Skoda Citigo
31-12-2019
Zmodernizowany Volkswagen up!, jak i siostrzane konstrukcje SEAT-a oraz Skody, przeszły kolejny test zderzeniowy Euro NCAP. Brak na wyposażeniu systemu autonomicznego hamowania awaryjnego miał kluczowy wpływ na liczbę przyznanych gwiazdek.
Volkswagen Golf
31-12-2019
Bezpieczeństwo w Volkswagenie Golfie po raz szósty w całej historii zostało ocenione w testach zderzeniowych Euro NCAP. Tylko raz, w 1998 roku, nie przyznano w nich kompletu pięciu gwiazdek, ale też i wówczas nie zdobył ich jeszcze żaden model samochodu.
Nissan Juke
30-12-2019
Druga generacja i druga próba Nissana Juke w testach zderzeniowych Euro NCAP. W obu zdobył maksymalną notę pięciu gwiazdek.
MG ZS EV
30-12-2019
To drugi test zderzeniowy Euro NCAP crossovera MG ZS. Poprzednio otrzymał notę trzech gwiazdek, teraz wersja z napędem elektrycznym zdobyła ich komplet.
MG HS
28-12-2019
Marka MG nie jest nowicjuszem w testach zderzeniowych Euro NCAP. Jej nowy crossover HS to szósty oceniany model i zarazem pierwszy, który otrzymał pięć gwiazdek.
Ford Puma
27-12-2019
Jeszcze przed rynkowym debiutem Puma, nowy crossover w gamie Forda, został poddany ocenom w testach zderzeniowych Euro NCAP. Otrzymał w nich maksymalną notę pięciu gwiazdek.
Audi Q8
26-12-2019
Chociaż Audi Q7 i Q8 bazują na tej samej konstrukcji i wyposażeniu, różnice w kilku aspektach są znaczące. Stąd decyzja o przeprowadzeniu dodatkowych testów Euro NCAP dla wyższego modelu.
Aiways U5
25-12-2019
Chiński crossover Aiways U5 zaliczył kilka wpadek na poszczególnych etapach testów zderzeniowych Euro NCAP. Uwagę zwracają potencjalnie wysokie noty za bezpieczeństwo dzieci, chociaż i tu odnotowano poważne zagrożenie.
Volkswagen Sharan i SEAT Alhambra
23-12-2019
Volkswagen Sharan współdzieli swoje wyniki z bliźniaczą konstrukcją SEAT-a Alhambry. Ten test to konfrontacja wyposażenia samochodu z 2015 roku z obecnymi wymogami testów zderzeniowych Euro NCAP.
Zaskakujące modele w testach zderzeniowych Euro NCAP
18-12-2019
W ostatniej w tym roku partii modeli ocenianych przez Euro NCAP pojawiły się dwie mniej znane marki samochodów. To pochodzący z Chin pojazd elektryczny Aiways U5 i dwa brytyjskie MG (obecnie właścicielem Morris Garages jest Shanghai Automotive Industry Corporation).
Peugeot 2008
15-12-2019
Podwójny test i noty nowego Peugeota 2008 to efekt różnic w doborze elementów wyposażenia. W drugim, najwyżej ocenionym, znalazł się kompletny system autonomicznego hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania obecności pieszych i rowerzystów.
Jeep Renegade
13-12-2019
W 2014 roku przeprowadzono pierwszy test zderzeniowy Jeepa Renegade. Przyznano wówczas pięć gwiazdek Euro NCAP, teraz są tylko trzy.
Ford Mondeo
11-12-2019
To drugi, tym razem po modernizacji auta, sprawdzian piątej generacji Forda Mondeo. Uczestniczyło w nim kombi, ale uzyskane wyniki przypisano też wersji nadwozia liftback.
Ford Kuga
10-12-2019
Kuga została po raz trzeci sprawdzona w testach zderzeniowych Euro NCAP. Ze wszystkich ocenianych modeli Forda w tym roku wyróżnia się najlepszą notą za ochronę potrąconego pieszego lub rowerzysty.
Audi Q7
09-12-2019
Modernizacja Audi Q7 była okazją do ponownego sprawdzianu w testach zderzeniowych Euro NCAP. Zakończył się on, podobnie jak w 2015 roku, wynikiem pięciu gwiazdek. Jednak pierwsza generacja, w 2006 roku, otrzymała o jedną mniej.
Długa lista przetestowanych modeli
04-12-2019
Kolejnych 11 modeli samochodów poddano testom zderzeniowym Euro NCAP, chociaż w przypadku Sharana wyniki dopisano jeszcze do bliźniaczej konstrukcji Alhambry. Peugeot 2008 miał dwa podejścia uzyskując za każdym razem inne oceny, ale uwagę zwraca obecność w zestawieniu Porsche Taycan i Tesli X.
Kia Ceed
08-07-2019
Nowa Kia Ceed została dwa razy oceniona w testach Euro NCAP. Pięć gwiazdek odnosi się do modeli z opcjonalnym pakietem, który zawiera system FCA rozszerzony o funkcje wykrywania obecności pieszych i rowerzystów.
Audi e-tron
29-05-2019
Pierwszy seryjnie produkowany model Audi z napędem elektrycznym otrzymał komplet gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Na uwagę zasługuje maksymalna ocena w próbach z autonomicznym systemem hamowania przy dużych prędkościach.
Siedem piątek
22-05-2019
Przedstawiciele organizacji Euro NCAP podkreślają, że do testów zderzeniowych coraz częściej trafiają modele z napędem hybrydowym lub elektrycznym. Ich przewagę doskonale widać na przykładzie bieżącej siódemki. Tylko trzy z nich wyposażone były w tradycyjne jednostki spalinowe. Bez względu na to wszystkie otrzymały maksymalną notę pięciu gwiazdek.
Range Rover Evoque
24-04-2019
Drugi w historii Range Rover Evoque test zderzeniowy i po raz drugi maksymalna ocena od Euro NCAP. Do tego II-generacja tego modelu otrzymała najwyższe w tym roku noty za poziom bezpieczeństwa dzieci.
Citroen C5 Aircross
16-04-2019
Nowy model w gamie Citroena, SUV C5 Aircross, przeszedł dwa testy zderzeniowe Euro NCAP. Pierwszy w standardowej wersji wyposażenia, drugi z opcjonalnym systemem automatycznego hamowania z funkcją wykrywania obecności na drodze rowerzysty.
Dwie kolejne piątki, ale...
10-04-2019
Citroen C5 Aircross oraz nowy Range Rover Evoque otrzymały maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Jednak w przypadku francuskiego SUV-a były dwa podejścia, to bez jednej funkcji podnoszącej bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów punktowano niżej.
SEAT Tarraco
25-03-2019
Tarraco jest 11 z 14 modeli SEAT-a z najwyższą oceną pięciu gwiazdek Euro NCAP. Jedną z opcji dla tego SUV-a jest trzeci rząd siedzeń, co teoretycznie zwiększa liczbę miejsc do montażu fotelików dziecięcych.
Mercedes Klasa G
22-03-2019
Mercedes Klasa G po raz pierwszy uczestniczył w testach zderzeniowych Euro NCAP, otrzymując w nich maksymalną liczbę 5 gwiazdek Jednak nie wszystkie próby potwierdziły optymalny poziom ochrony.
Honda CR-V
21-03-2019
Piąta generacja, i pierwsza w historii wersja hybrydowa, Hondy CR-V otrzymała maksymalną liczbę pięciu gwiazdek Euro NCAP. Przy ocenach montażu fotelików wykorzystano jednak model z silnikiem spalinowym, tylko on dostępny jest w konfiguracji dla siedmiu osób.
Wszystkie modele na piątkę
27-02-2019
W pierwszych w tym roku testach zderzeniowych Euro NCAP oceniono trzy modele samochodów. Wszystkie otrzymały maksymalną notę, ale jeden z nich odznaczył się bardzo wysokim poziomem ochrony dorosłych pasażerów.
include"stopka.php"; ?>